|
|
|
Red Dragontento radoby navod je jakousi kompilaci
helpu, Alpakův Průvodce RedDragonem, rad
kamaradu a mych zkusenosti v RD.
Krome helpu, v kterem toho prilis neni, si
urcite prectete Apalakova pruvodce na
http://www.webgame.cz/rd/index.htm, tam
ziskate ziskate prhled a 90% informaci.
Jak zacit? (existuje samozrejme sto dalsich
variant!)
1. Vlezte co nejdrive do nejake aliance
(prvni tri dny na vas sice nikdo nemuze
utocit, ale je zde obrovska vyhoda moznosti
uzavreni paktu).
2. Zalozka politika. Tady budete pouzivat
prakticky pouze dve zalozky
2a - zalozka politika/aliance - zde se
muzete koukat na stav Vasi aliance, kde asi
nejvice dulezita informace je pocet volnych
paktu (kolonka s ratolesti). nebo po napsani
jmena gubu ci aliance jine ziskate o nich
zakladni informace
2b - Zalozka politika - zde je mozno
uzavirat pakty. v dobe miru ma smysl pouze
pakt obchodni. (profese obchodnici -
zjednodusene se pocita vynos z teto profese
jako vase rozloha + rozloha vsech vasich
obchodnich spojencu delena poctem
obchodniku) max pet jakychkoliv paktu
3. zalozka obchody
3a. - zalozka specialni budovy - info o nich
najdete po najeti na ne kurzorem. doporucuji
poradi - radnice, hostinec, velitelsky stan,
svatyne (2x do labyrintu), zlaty dul,
magicka cocka, tajemstvi hmoty, pentagram,
norovy system, gilda zlodeju, nevestinec.
posleze se bud snazte co nejdrive dosahnout
kanalizacni system (narust poctu obyvatel) a
obchodni cesty (pristup na RD market se
surovinami)
3b. - infrabody - na zacatek pokud mate
hodne bodu nastavte vyuzivani 10% pak az
jich budete mit malo tak zvysujte max do
tech 50%. popr snizujte podle situace. take
kontrolujte jestli pocet moznych budov neni
schodny s poctem vasich volnych akru. pokud
ano pak nakupte treba 100 dalsich akru a
muze zase zvesela stavet.
Polemika: nakupovat volne pozemky za zbyle
fin. prostredky - ano ci ne?
Proti --> je lepsi zastavet 500 nez nakoupit
1500 pozemku, a mit 1000 nezastaveno.
Nezapomente ze ceny infra rostou z rozlohou.
Takze zastavit nakoupenych 1500 pozemku
stoji vic nez je zastavovat postupne pri
nakupu. mnohem vic
Pro --> chodi vam na ne vice lidi (podle mne
spise chodi vice lidi do casti zastavene
domy nez na volno a pokud mne nestoji 1
budova moc infra bodu mohu vice zastavit a
tudiz vice lidi)
---> nakupovani pozemku zvysuje rozlohu a
tudiz i vynos obchodniku, diamantovych dolu
a kamenolomu - tento argument je bezesporu
spravny, tak se rozhodnete sami.
3c. - kam s infrabody - na zacatku rychleji
vydelate na zlatym dolu a kamenolomu
(vydelava li vam dul mene nez 700 dalsi
nekupujte pac jich mate na vas rozlohu uz
moc. to same plati o kamenolomu s hodnotou
pod 12)
3d. - ktera budova je na co?
domy - lidicky zde bydleji proto postupne
zastavujte. nemate li zrovna kam postavit
budovy postavte domy
Dilny - umoznuji zvysovat max pocet lidi v
dane profesi
Cechy - zvysuji vykonnost profese - urcite
zvyste ze zacatku knihovny, pak palirnu
cihel a obchod. posleze az zacne dochazet
kameni tak kameniky a alchymisty. podle mne
optimalni je 30 - 40% pouze u obchodniku to
zvedam az k 50%
Taky se podivejte na co mate jako rasa bonus
(trpaslici kameny. dzinove manu) a na to se
pak uzce specializujte a prodavejte pres trh
(az ho budete mit)
Ovocny sad - vyrabi jidlo, ze zacatku neni
potreba, pouze az vam zacne vyrazne klesat
jidlo.
Kamenolom - kameny - opt vykon 17 a vice.
diamantovy dul - zlato - opt vykon pres tisic
manove jezirko - mana - opt pres 22
vsechny manufaktury maj smysl tak do 100
budov (jakmile je prusecik!)
Skola - zvysuje rychlost zacvicovani v
jednotlivych profesich z novacku na profiky,
ze zacatku neni potreba. (dzini v den valky
v prvnim tahu postavi aspon 1000)
Vycvikovy prostor - zvysuje rychlost
zacvicovani vojaku 1 urovne na druhou, taky
na zacatku netreba
Výrobna válečných strojů - jen obrany efekt
ja je nestavim. ale treba nekdo ma jiny nazor
Obranné věže - jako stroje, pro dziny a
hobity maji smysl ve valce, v miru zbourat!
Universita - velmi dulezita!!! kazdy
clovicek v profesi muze pracovat na urcity
vykon. profik vic nez amater, a v oboru s
vysokym vyzkumem dosahnete mnohem vyssiho
vysledku nez bez nej. max veda bez
univerzity je 100%, ale kdyz mas universitu
efekt 10% muzes vynalezt 110% atd.
universita se vyplati max po 60%. pozor je
to neco jineho nez cechy!!!
Dračí doupě - jednoduche domecek pro
draku... pozdeji prichazio draci sami a je
potreba mit volna doupata. jinak drak
ulitne. ze zacatku si pro ne muzete chodit
do labyrintu. POZOR draci jsou dulezity!!!
4. profese - co ktera profese vyrabi je v
helpu
sloupecky - beru z prava:
-Ten posledni sloupecek je zacvicenost tech
lidicek v % pokud mate 0 jsou plne zacviceni
a pokud neco v teto profesi schazi je nutno
pridat lidicky
-2 sloupecek je vynos tj. kolik vam
vyprodukuje surovin za 1 kolo, tady je dobre
si vsimnout treba na prikladu kamenici a
zednici u kameniku vetsina z vs ma cislicko
neco jako 450 + 124 (prvni cislo kolik
vyrabeji kamenici v profesi a druhe je co
dodavaji manufaktury). a prave tady by jste
meli mit soucet obou cisel stejny aby to
vyrobite kamenikama kamenu jste mohli
zednikama vyuzit (vic kamenu a jinejch
surovin zatim nema smysl to az potom az
budete prodavat)
-3 sloupec je veda v % - velmi dulezite
tento sloupecek roste z pocatku v rozmezi 0-
1oo% (potom az u vedcu dosahnete 1oo% -
dosahnete ho drive pokud nebudeta tak rychle
nakupovat zemicky a budete mit vice vedcu.
Pote az dosahnete 1oo% je nejlepsi davat
infra body v polozce BUDOVY do univerzit a
ty vyhnat tak aby davali bonus cca 50-60%
(ale zaroven nezapominejte posilovat vedce a
davet infra taky pro staveni jinak kdyz
nebudete mit infra bodiky nic nepostavite
nic nikam nepridate...)
4 sloupec- Tady rozdelujete procenta do 1oo%
ruznym profesim. - Takze zde je idelani mit
rozlezeni ve stylu vedci z pocatku 50% a
obchodnici 50%. Pote az dosahnete maximum
boostovani tj. 1oo% a vice je dobre tyto
procenta rozhodit jeste do kameniku a
zedniku tj. z 50% pro obchodniky udelat 12%
obch. 12% kamenici a 12% zednici... potom to
same pro vedce ale do alchymistu a magu (a
pak kazdy tah hazet na sebe pracovitost)
5 sloupec-zde je vykon jednt. profesi
650% je to priblizne maximalni vykon vetsiny
profesi az na profesory tam vykon s paktama
roste az do 2000% (ale idealni je 1300 az
1500 % )
platy kapitola sama o sobe
pri startu mate 15 coz je malo klesala by
vam popularita az na 30 (2x15), proto si ji
hned dejte na 30. v dalsim kole zvednete na
31 a po jednom az na 50 - budete tak mit
popularitu 100% coz je maximum. mate li v
teto dobe radnici a hospodu muzete po jednom
klesat az na 46 a budete mit furt 100
popularitu. klesne li vam pod sto tak zase
po jednom nahoru a dolu na 46. jste li uz
schopni kouzlit dobrou naladu. cca kazde
treti kolo muzete s palty az na 42.
zbytek o profesich (magove druidove farmari
dobre popsan v Alpakove Průvodci RedDragonem)
Magie - az budete rozvinuti a budete mit
dost many a cca 600 - 700 magu + silocary
30% muzete zacit kouzlit
urcite kouzlete kazde kolo pracovitost popr.
Magické fluidum
dale kouzlete dobrou naladu a stesti tak aby
jste je meli furt aktivni - tj kazde druhe
az 4 kolo
dale je mozna plodnost ale ta ma docela maly
efekt
ostatni kouzla - viz Alpakův Průvodce
RedDragonem
Centrala - zde krome souhrnych informaci
prijimate generaly (jejich prehled je v
armada/generalove + popis vyborne popsan v
Alpakove Průvodci RedDragonem)
zalozky:
- detaily - ucetni rozvaha ekonomiky + sily
armady
- novinky - co se vam za ten den stalo - tj
utoky na vas kouzla na vas a vysledky bitev.
na zacatku KAZDEHO dne se sem podivejte!
- Forum a posta - no comment
- aktivni - parani on line
- labyrint - sem si muzete 1x (po svatyni
2x) pro neco dojit, ale pozor muzete tam i
umrit tak chodte s mene dulezitymi generaly!
co zde lze najit?
zlato - ikona mesce - vrele doporucuji
Draky - pentagram - z pocatku jediny mozny
zpusob jak ziskat tuto mocnou jednotku -
pouzivejte
Suroviny - malo kdy vam vyjde co potrebujete
- zpravidla nepouzivam (v pokrocilem stadiu
a vysokych cenach jsou lepsi nez zlato!)
Zkusenosti - malo kdy vyjdou - nedoporucuji
Generalove - ikonka clovicka - obcas se
vyplati
Smysl generalu?
vojevudce a obrance - zvysuji nekumulativne
utok a obranu (pri utoku si vybirate sami
ktery vojevudce jde s utokem, pri obrane se
bere nezkusenejsi general)
mag - kumulativne zvysuji kouzla
profesor a obchodnik - zlepsuji obchod a
vedu - zpocatku pred valkama se vyplati
general makler umoznuje rychlejsi pristup
zbozi na trh! stoci mit u jednoho z generalu
treba u profesora
uz mne nic nenapada:(
tak se ptejte
****************************
CASTE DOTAZY:
* Jak uzavrit pakt?
Menu politika zalozka aliance - pokud
nic nenapisu ukazeme se mi stav moji
aliance. v sestem sloupecku zleva (ikona
ratolesti) vidim kdo ma kolik volnych paktu.
zapamatuji si ty, kteri tam nemaji nulu.
vratim se na zalozku politika a tem, ktere
jsem si zapamatoval nabidnu pakt (vyplati se
upozornit majlem, ze nabizim).
* Druhy pakty a jak funguji?
Obchodni pakt - ma vliv na obchodniky
(jejich vynosnost se pocita z velikosti meho
uzemi + uzemi se mnou obchodne zpaktovanych
gubu a jejich hustoty---> proto casto
zvyseni jejich poctu vede k poklesu
efektivnosti - optimalni efektivnost na 1300-
1600 zlata na jednoho obchodnika)
Zlodejsky pakt - k sile mych zlodeju
(obrana pred zlodejskymi utoky) pripocte
zlodeje zpaktovanych gubu (ale bez jednotek,
ktere jsou v utoku!).
Magicky pakt - k sile mych magu pripocte
magy zpaktovanych gubu.
Vojensky pakt - pro zmenu pripocte silu
zpaktovanych gubu (ale bez jednotek, ktere
jsou v utoku!).
* k cemu je labyrint?
sem si muzete 1x (po svatyni 2x) pro
neco dojit, ale pozor muzete tam i umrit tak
chodte s mene dulezitymi generaly!
* co zde lze najit?
zlato - ikona mesce - vrele doporucuji
Draky - pentagram - z pocatku jediny
mozny zpusob jak ziskat tuto mocnou jednotku
- proto je pouzivejte! vyplati se do 50 -
100 pak uz jejich vyznam klesa.
Suroviny - malo kdy vam vyjde co
potrebujete - zpravidla nepouzivam
Zkusenosti - malo kdy vyjdou -
nedoporucuji + ale nekdo je bere
Generalove - ikonka clovicka - obcas se
vyplati
* Proc po mne imperator chce login a heslo?
duvod cislo 1 - imperator ma prehled o
paktech a proto mne muzu dobre, ale hlavne
rychleji zapaktovat (v dobe miru)
duvod cislo 2 - v dobe valky v podstate
jina varianta neni, nebot kazdy jiny zpusob
paktovani je nevhodny a hlavne desne pomaly
(mnohdy jeden z hlavnich duvodu porazky).
navic je pakty treba centralne naplanovat
podle pridelenych funkci ve valce (napr.
neni nic horsiho kdyz planovany a
zapaktovany obrance kouzelniku vytahne do
boje a necha ony kouzelniky "nahe")
duvod cislo 3 - Utoky. utocime na
nejakou aliance a snazime se mit prvni uder,
co nejsilnejsi - nekdo ale je zrovna na
dovolene, popr. se nedostal ke kompu, popr
zapomnel odeslat utok ---> to vse muze vest
k porazce a naslednemu upadku cele aliance
(i onoho jednoho gubu)
Duvod cislo 4 - nemusim se bat, ze by mi
imperator gub vzal (zmenil heslo). Proc?
imperator ma zpravidla s vedenim teto funkce
tolik starosti, ze sotva zvlada vlastni
guby/y. Navic si netroufne ztratit dobre
renome a duveru, kterou "snad" ma!:-)
* Proc po mne imperator pozaduje ICQ, mail,
telefon?
komunikace - je hrozne dulezita. je
potreba se domluvit, mit moznost se
zeptat... Posta v RD je nevyhovujici. Kolik
kdo hodin travi v RD? a kolik hodin denne
jste na telefonu, mailu, ICQ? asio dost
vice, ze?
Rychlost - v pripade utoku na nasi
alianci je rychlost mnohdy cenejsi nez
prumerna armada!!!
* na trhu nakoupim 15 000 many a hned prvni
kolo se mi 8 000 ztrati ackoliv jsem kouzlil
jen za 1 700 many - proc?
mnozstvi many jez "udrzite" je zavisli
na sile druidu (ono cislo v zavorce u druidu
v profesich). mam li tam pet tisic a
nakoupim nebo vyrobim 15 000 pak urcite o 10
000 prijdu. reseni? vykouzlit na sebe nebo
na spojence nebo nepratele, nebo prodat na
trhu
druidi jsou schopni za kolo vyrobit 1/3 many
z tohoto cisla.
* jak se pocita sila kouzel?
opet podle one sily kouzelniku +
generalove
* jak se pocita pruchodnost kouzel?
opet podle one sily kouzelniku +
generalove. ale tentokrat se porovnava se
silou kouzelniku nepritele. pokud jsou
stejne pak sance pruchodu je 60%. pokud mam
vyssi nez on pak tato sance roste a naopak!
* Proc mi roste nakladovost kouzel?
kazde dalsi vykouzlene kouzlo v jednom
kole je drazsi...
* Kdy mam kouzlit obrana kouzla?
az ke konci tahu, ktere chci odehrat v
dany den. drive to nema smysl protoze tato
kouzla vyprchaji drive nez odehraju vsechny
dnesni tahy.
* poslu zbozi na trh a nikdoho nechce, jak
dlouho zustane v nabidce nez se ztrati?
neztrati se bude tam vecne dokud to
nekdo nekoupi nebo nesnizite cenu (pozor pri
snizovani ceny se cast vyrobku ztrhava)
* nebavi mne kazde kolo nakupovat jidlo a
manu. co s tim?
neni nic jednodusiho! menu setup - zde
si nastavte cenu do niz se maji tyto
suroviny nakupovat. a vysledek? nemuzou vam
hladovet lidi!!! mate nastaveno automaticke
kouzlenia nemate manu? ona se vam nakoupi.
Nakupuje se prave takove mnozstvi jidla a
many co potrebujete. Proto bych zde nstavil
(obzvlaste u jidla) co nejvyssi hodnoty!
* nekdo na mne kouzli, utoci, okrada mne a
nevim kdo - jak to zjistim?
ono zjisteni se pocita podle pomeru sil.
mam li malo magu, zlodeju a protivnik hodne
pravdepodobne ho nezjistim. Smutne ale je to
tak. reseni? zesilit!
* zmrazeni co to je?
vim li ze budu treba 14 dni pryc lze gub
zmrazit. (v aktivaci se zada pocet dnu a pak
po onen pocet dnu gub v podstate neexistuje
- nepocita se do paktu, nelze na nej utocit,
nenaskakujou mi tahy). nevyhoda? desne tim
ztracite oproti ostatnim. jedu li na vikend
nemrazim... v pondeli si odehraju tahy za
sobotu a nedeli.
* jak a na co utocit?
menu valka (pristupne az po 5 odehranych
tazich toho dne) bud zalozite novy utok (zde
si vyberu generala a zda bude utok
samostatny neboi skupinovy), nebo se pridate
k uz existujicimu.
* samostatny nebo skupinovy utok?
samostatny - vetsi zisk, ale vetsi
riziko velkych ztrat nebo dokonce porazeni
skupinovy - naopak
POZOR skupinove jdou drive nez samostatne!
* jak vybrat cil?
jsem li v alianci ponechavam na
vojevudci nebo imperatorovi!
jinak podle statistik - cil ma mit pokud
mozno vetsi uzemi nez ja a mensi silu!
* na co vyhlasovat valku?
vyhlasim li valku a splnim li dalsi
kriteria (velikost uzemi cilu je +/- 20%
moji velikost, popr to same plati o celych
aliancich) mam velike zisky uzemi. pokud to
nesplnim jsou napr. poze 1/3 dobyteho
uzemi... ostatni se ztrati.
* Imperator/ vojevudce mi zrusil utok - proc?
tvuj utok se bud neshodoval se soucasnou
politikou aliance, nebo byl vyber cile v
necem chybny, popr. nebezpecny pro alianci.
* na co se mam specializovat ve vyrobe?
podle bonusu rasy. napr manu se
nevyplati vyrabet nikomu jinemu nez dzinum
(casto ani tem ne), nebot na trhu je za 195
- 205 a vyroba stoji napr trpasliky 406,
hobity 446, elfy 288 (viz apalakuv pruvodce)
DZIN - vyrabi hlavne manu, nevyrabi zbrane!
ELF - tezko rici, urcite nevyrabi zbrane!
kameny jsou docela drahe, ale kamenikum se
nevyhnete. elfove jsou pomerne nevyhodni:-(
NEKROMANCER - jednoznacne nejlevnejsi zbrane
ze vsech ras. dale muze vyrabet levne i
kameney a jidlo.
CLOVEK - zadne postihy, ale nevyplati se
vyrabet manu!
HOBIT - levne jidlo (vrazejte lidi do
alchymistu desne se vam vyplatej), nejdrazsi
mana! take zbrane jsou docela drahy
TRPASLIK - Specializace na kameni! popr.
zbrane - ne mana!
SKRETI - Asi nejlepe kameni a zbrane. ne
mana a jidlo!
* jak budovat armadu?
Ja osobne nedelam hoplity vubec. mam li
vojenskou akademii, tak s dostatecnym
predstihem 15 - 20 (a vice kol) nakoupim
jednicky a oni se mi casem prevedou na
dvojky! mnohem levnejsi nez rovnou kupovat
dvojky. take davejte pozor na to cislo (%) v
zavorce za poctem jednotek - ukazuje
procento novacku (0 = zadni novacci),
novacci jsou slabi a nevuyplati se posilat
do boje!
* na co sou obrane veze?
Na obranu, ale podle mne spise na nic. 1
vez = 10 bodu do sily, ale nejde s nimi
utocit.
* na co jsou stroje?
ja je nepouzivam. lze s nimi utocit,
potrebuji hoplita na obsluhu.
* Alchymisti -
i kdyz na ne mate postih stejne je
zamestnavejte! krome toho ze vydelavaj maji
take efekt na vynos ze zlateho dolu
(specialni budova). Ve zlatem dolu naleznete
80-120% toho co vydeklavaj alchymisti!
penize zadarmo:)
nenechte se vydesit ze obchodnici maji vyssi
ziska na jednoho clovicka! s pridanim
dalsiho clovicka k obchodniku tento zisk
klesa (proto v nich muzete zamestnat jen
omezeny pocet lidi), kdezto u alchymistu ne!
* jak se setri tahy? co je to valit pred
sebou trojtah?
tahy se setrej tak, ze odehrajete jen 5 popr
6 tahu (posilate li nekam zlodeje) a zbytek
nechavate byt... snazite se tak ziskat onich
49 tahu a pak uz hrajete normalne...rika se
tomu valit pred sebou trojtah. pak kdyz nam
nekdo necekane vyhlasi valku mate 49 tahu na
to, aby jste za jeden den nabrojili na
maximum a prevedli jednicky na dvojky
a dal uz nevim ale po pripadnych dotazech
doplnim!
Marek
******************
Nazbrojeni pro hobity:
1* je potreba hodne vycvikovych prostoru!
2* narozdil od vojaku neni treba zbrojit
hned v prvnim tahu, protoze se nic nikam
neprevadi, zlodeji se jen zaucej.
3* max 5000 elity 2
4* do zlodeju se prevadi uplne vse (co
neprevedete pochcipa kouzlama). o zold se
nemusite bat, pac zlodeji nic nedostavaj,
jen jidlo!
5* jakmile zacnete odebirat lidi z profesi
je dobre bourat (ne uplne!) podpurne budovy
(dilny a cechy) a misto nich stavet domy aby
prislo vic lidi!
6* bourt jen tolik kolik stihnu zastavet
(ona nutna zasoba infra a zlata)
7* v poslednim tahu postavit misto
podpurnych budov obranne veze (opet potreba
zasoba infra a zlata)! na jejich funkcnost
neni treba hoplity! zadne neverbujte!
8* nedelejte vubec vyrobny valecnych stroju!
jsou vam stejne jako ostatnim rasam nanic,
navic nikdy nepujdete do utoku normalni
armadou!
9* neprijimejte generala vojevudce. je vam
nanic!
10* chce to generaly: 1-2 obrance, 1x
obchodnik, 1x vedec (na chozeni do labu), 2-
4x zlodeje, popr 1x mag (ale ten je taky
nanic)
a tedka hesla pro vase utoky:
Sebevrazedna komanda.
prikaz: "na xxx poslat komanda s revoltou"
udelat: na xxx poslat 40x-50x po 10
zlodejich s ukolem podnecovat revoltu
smysl: kdyz projdou zlikvidujou kdyz ne 400-
500 mrtvych cili skoro nic.
existujou samozrejmne variace s
drakovrazdama apod
Valka gangu.
Prikaz: "poslat na xxx gangy od 10 000 + 10x
"ukol" po 1000"
udelat: jako prvni poslat valku gangu s 10
000 zlodeji
druhy utok je slabsi treba 9500, treti taky
az po desaty (popr 20ty)...
touto dobou nepritel nema prilis zlodeju.
pak poslete 10x 1000 zlodeju splnit "ukol"
ostatni utoky budu rozepisovat podrobne
todle jsou dva automaticke ktere nebudu
popisovt podrobne porad dokola.
(c) Jan Va, 1.4. 2002, rubrika: Nezařaditelné Diskusní příspěvky ke článku
|
|
|
| AUTOR |
Jan Va 1. Red Dragon (čtenost: 3328) |
|
|
|