reklama  přidejte odkaz
 site map  přidejte clánek
 zadarmopis  spolupráce
 
ZADARMOmenu hledej:  24.12. 2024, svátek má Adam a Eva
 
 cestování
 hry
 informace
 internet
 inzerce
 kariéra
 knihy
 komunikace
 kultura
 media
 mp3
 software
 výrobky
 zábava
 Škola

 

vlastniprodej.cz

audiovideo.cz
av.cz
call.cz
H.cz
zdarma.sk

penzion.mechenice.cz

www.mechenice.cz camp.mechenice.cz

spolujizda.cz vulgo.net

Něco pro suprový bruslaře

Lidé jsou téměř fanaticky posedlí touhou po kolech. Automobilisté chtějí mít kola čtyři, cyklisté aspoň dvě. Jiní si pořizují kolečka přímo na boty.

Samozřejmě vím, že na kolečkových bruslích se jezdí už dlouho, možná desítky roků. Určitě od té doby, kdy někoho napadlo, že brusle nemusí fungovat jenom na ledě, ale že se mohou vydat i po souši, když se opatří kolečky. Co je však nového, je rychlost, s jakou se bruslení šíří a kolik lidí mu propadá. Když jsem se vydal v sobotu do Stromovky, viděl jsem jasně, že bruslí prostě každý. Kdyby jen ve Stromovce! Po celé naší metropoli je plno frajerů, kteří to na bruslích přímo válí. Nejezdí však jen po silnicích (popřípadě po chodnících), ale mají postavený i bezvadný rampy. A to je teprve ráj!!!

Vemte si třeba Paříž. V Paříži se vydávají tisíce bruslařů na noční jízdy po městě. Začíná se na Place ďItalie v deset hodin večer a v jednu v noci po pětadvaceti nebo třiceti kilometrech šílené jízdy noční Paříží se bruslaři vrací zpět na start. V neděli odpoledne jezdí celé rodiny i s dětmi na tříhodinovou projížďku. Často bruslařské výpravy doprovází i policisté na motorkách a sanitka, protože davová jízda na bruslích je někdy divoká a nebezpečná.

Proč to ti lidé dělají? Jeden z důvodů je pravděpodobně ten nejprostší: aby se o nich mohlo říct, že v tom umí bruslit. Dával jsem opravdu dobrý pozor a skutečně jen málokdo zakolísal, zaškobrtl nebo se zakymácel, nebo dokonce ztratil rovnováhu. Právě naopak. Nikdo nezakolísal ani neškobrtl. Jen jeden asi třicetiletý tlusťoch se tak trochu zakymácel, ale vzápětí svou jízdní pozici vybalancoval a vyrovnal. Dalo by se říci, že získal už téměř ztracenou rovnováhu.
Druhý důvod se dá shrnout několika slovy: Asi je to baví. Nejvíc se jim líbí že v tom umí bruslit. A bruslaři umějí bruslit nejen v bruslení, ale také v balancování, v předjíždění a objíždění, ve zrychlování a zpomalování a v řadě dalších věcí.
Když jede bruslař po asfaltu, musí mít pocit, že se vznáší nad zemí, že jeho nohy získaly novou schopnost - ujíždět vpřed i vzad, doleva nebo doprava. Že mohou nést tělo vysokou rychlostí a nadnášet ho a vyskakovat s ním, provádět otočky a zastavovat, brzdit a zase se rozjíždět.

Vypadá to, jako by se každá noha měla kolečka od narození a rozdíl je jen v tom, jestli jsou to kolečka on-line, tj. v řadě za sebou, nebo "guads", tedy klasická chodidla, opatřená čtyři kolečky ve dvou řadách. Ale každý si nejspíše vybere ten první typ. Aspoň já bych si ho vybral.

(c) Jan Kudrna, 6.5. 2001, rubrika: Nezařaditelné
Diskusní příspěvky ke článku
AUTOR
Jan Kudrna
 2. Odkud to vědí ti komáři? (čtenost: 1815)
 3. Něco pro suprový bruslaře (čtenost: 2589)
 4. Být slavný jako veš (čtenost: 3198)
 5. Proč se člověk nestal kočkou? (čtenost: 2970)
"Z" si čte 13 čtenářů      (c) 2000-2013 it-media